Witam IMO warto poruszyć kwestię liczebności ekipy (moderatorzy itp.) oraz organizacji tego jakże ważnego elementu. Prowadzę kilka for pow. 100 tys. postów, w sumie pośrednio lub bezpośrednio nadzoruję pracę ponad 60 osób z "teamów". Mam kilka patentów, ale jestem ciekawy jak to wygląda u Was. Kto pierwszy?
U mnie jest ponad 20 moderatorów w tym 5 supermoderatorów. Do tego newralgiczne działy mają więcej niż 1 moda a działy zapalne (u mnie wypadki lotnicze) moderują wszyscy ponieważ przy katastrofie AirFrance bez takiej moderacji można by temat zamknąć po 10 minutach z ilością 200 postów.
na se-center.info mam około 20 super moderatorów (nie rozdzielam moderatorów na konkretne działy) + kilka osób tzw. Support Team-u odpowiedzialnego za merytoryczną wartość forum i serwisu (newsy, artykuły, aktualizacja bazy modeli komórek, itp.). nowe osoby wybieramy ZAWSZE wspólnie z dotychczasową ekipą,. raz na jakiś czas (jeśli nikogo ciekawego nie wytypowaliśmy) ogłaszamy konkurs na moderatora, by użytkownicy mogli się zaprezentować. jednak to nie oznacza, że ktoś taki konkurs musi wygrać - może po prostu nikt sensowny się nie trafić. moderatorom daję wolną rękę, jednak dbam o to, by zespół był kulturalny i odpowiedzialny. w ekipie jest kilka dorosłych osób, które mają rodziny, dzieci i stałą pracę.
Max podziel się swoimi doświadczeniami skoro wywołałeś temat. Jestem zwolennikiem upraszczania wszystkiego do minimum. Skomplikowane zasady i systemy częściej zawodzą a ludzie popełniają błędy. Dlatego rękoma i nogami bronię się przed otwieraniem nowych działów. Na razie mam ich siedem. Do każdego działu mam jednego moderatora. Wszyscy moderatorzy mają uprawnienia do wszystkich działów na wypadek spamerów, zastępstw i innych pożarów. Zasada jednak określa, że na co dzień nie wchodzą sobie w kompetencje. Mamy oczywiście swój dział, w którym mamy wątki: co zrobić z tym userem? Co zrobić z tą wiadomością/wątkiem? Dyskutujemy w nim nad sprawami, które nie są standardowe. Do standardowych wykroczeń, problemów mamy spisane zasady postępowania, gotowe wzory PW z upomnieniami itp.
u mnie funkcjonuje to tak: 3 moderatorów, 3 super modów i 1 master. Niestety nie udało nam się tego tak zorganizować żeby każdy miał tylko wybrany dział więc każdy ma dostęp do wszystkiego, a super mod czy mod to tylko kwestia prestiżu i dodatkowych uprawnień. Jest tak a nie inaczej, bo różnie bywało ze składem i różnie wywiązywano się z obowiązków więc jak ktoś zobaczy, że coś jest nie tak to po prostu poprawia w miarę możliwości. I nawet jakoś to się kręci pomimo 1000 postów dziennie