Istnieje jakiś "schemat" rozmieszczania reklam na forum aby uzyskać dużą efektywność nie zaciemniając forum?
Istnieje jakiś "schemat" rozmieszczania reklam na forum aby uzyskać dużą efektywność nie zaciemniając forum?
To zależy gdzie się leży. Jeśli jesteś wydawcą i zarabiasz na odsłonach, najlepsze będzie miejsce nieinwazyjne dla użytkownika - nawet w stopce, o ile reklamodawcy to nie przeszkadza.
Jeśli zarabiasz na kliknięciach, reklama musi być bardziej widoczna, postawiona "na drodze" użytkownika. Oczywistym wyborem jest miejsce zaraz pod topem forum. Jednak na forach najlepiej sprawdza się dodanie reklamy w środek treści pierwszego postu w każdym temacie (przecięcie treści).
Potraktuj to jako wielki skrót, bo umiejscowienie reklamy zależne jest od jej typu (display, kontekst), od rodzaju rozliczenia, od treści, wielkości... Wiedz tylko, że ta sama reklama w miejscu X zarobi 1000 zł miesięcznie, a w miejscu Y - 3000 zł.
Jest to zatem dobre pytanie i należy dokładnie przestudiować swoje forum (choćby z pomocą Google Analytics), aby określić najczęściej odwiedzane miejsca, w których użytkownik spędza sporo czasu. Za tym idzie fakt, że zawarte tam treści interesują go i pewnie skusi się, aby kliknąć w dopasowaną do tematu reklamę.
Ostatnio edytowane przez Max ; 30.05.2011 o 02:53
Ze statystyk mojego forum wynika, że użytkownicy zalogowani klikają w reklamy AdSense 3 rzadziej niż goście forum (lokalizacja: nad oknem szybkiej odp.). Dlatego wprowadziłem reklamę w pierwszym poście 300x250 dla niezalogowanych a tę widoczną dla wszystkich z nad okna szybkiej odp. do stopki. Zobaczy my jakie będą efekty
czy udało się komuś osiągnąć CTR adsense na poziomie 1% ?
które umiejscowienie wg. Was reklam adsense jest najbardziej skuteczne?
biznesMLM.pl (suplementy diety)
@scorpi, bardzo dobrym miejscem jest reklama jako drugi post lub w jego miejscu (tak jak "proponowane usługi vBService.pl" na vBHelp).
Proponuję też skorzystać z mapy klikalności poszczególnych miejsc na forum. Zobaczysz wtedy, które miejsce na forum generują najwięcej kliknięć (wzrok odwiedzających pada tam najczęściej) i tam można umieścić reklamy.
Narzędzie jest dostępne za darmo w Google Analytics. Oczywiście, aby otrzymać miarodajne wyniki należy korzystać z GA co najmniej miesiąc.